miercuri, 18 aprilie 2012

A. DATE GENERALE

Realizat de Catalin Damian

- Disciplina: ORGANE DE MAŞINI ŞI MECANISME

- Clasa: a XI-a

- Unitatea de învăţare: PROCESE NEREVERSIBILE

- Titlul lecţiei: Motoare cu ardere interna

- Scopul lecţiei: însuşirea cunoştinţelor referitoare la functionare motoarelor

- Tipul lecţiei: lecţie mixtă

- Locul desfăşurării: sala de clasă

- Durata lecţiei: 50 minute

- Competenta specifică: cunoaşterea ciclurilor teoretice ale motoarelor cu ardere interna

- Conţinutul activităţii de instruire:


Cod
Arii de conţinut
Subarii de conţinut
C1
1. Clasificarea motoarelor cu ardere interna
1.1. Clasificarea motoarelor cu ardere interna din punctul de vedere al obținerii lucrului mecanic
1.2. Clasificarea motoarelor cu ardere interna după natura combustibilului;
1.3. Clasificarea motoarelor cu ardere interna după numărul de curse simple efectuate de piston într-un ciclu ( sau numărul de timpi);
1.4. Clasificarea motoarelor cu ardere interna după felul aprinderii amestecului carburant
C2
2. Ciclul de functionare al motorului Diesel
2.1 Constructia si functionarea motorului Diesel




-  Obiective operaţionale


Cod
Comportamentul
Condiţiile de probare a comportamentului
Criteriul de reuşită
O1
Elevii să identifice tipurile de motoare cu ardere interna.
Au la dispoziţie notitele.
Identificarea a cel puţin unul dintre tipurile de motoare functie de clasificare.
O2
Elevii să identifice ciclul de functionare al motorului Diesel
Au la dispozitie plansele
Identificarea a cel putin o trasatura constructiva si functionala

- Diagrama obiective-conţinut:

Obiective
Conţinut
Succesiunea conţinutului
O1
C1
1.1.→1.2.→1.3.→1.4
O2
C2
2.1.


- Metode şi procedee de instruire: conversaţia, explicaţia, expunerea.

- Mijloace de învăţământ (complexul multimedia):


Cod
Denumirea resursei materiale
F1
F-1: fişă de lucru pentru verificarea cunoştinţelor anterioare
P1
Planşă
P2
Planşă

10 comentarii:

  1. Dragilor,

    Va rog sa specificati componenta echipei voastre aici, pe blog, si sa incepeti sa lucrati.

    Pana in data de 10 mai trebuie sa aveti finalizata tema.

    Vreau sa vad ca incepeti dezbaterile si fiecare dintre voi isi semneaza fiecare postare.

    Va punctez atat pentru cooperare in grup cat si pentru implicare individuala.

    La treaba!

    RăspundețiȘtergere
  2. scuze Damian ca nu am facut nimic,dar o sa ma revansez, promit, abia astazi m-am uitat pe indrumar, vad ca u ai pus deja datele generale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Liliana,mai repede cu actiunea! Valabil si pentru colegii tai.

    In data de 27.04. 2012 si 4.05. 2012 avem ultimele seminarii. Va rog sa veniti ca sa discutam o serie de aspecte.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cine are de facut continutul? Trebuie sa stiu ce predau ca sa fac testul... O sa fac fisa si testul pe un continut ales de mine ! Propun pentru continutul lectiei anterioare: "Motoare cu ardere externa"( trebuie sa fac fisa pentru verificarea cunostintelor anterioare).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord, tema lectiei anterioare propusa de tine se potriveste foarte bine.

      Ștergere
  5. 1.
    Eu cred ca trebuie facute niste modificari la ariile si subariile de continut, astfel:

    Arii de continut:
    1. Clasificarea motoarelor cu ardere interna ;
    2. Motorul Otto;
    3. Motorul Diesel

    Subarii de continut:
    1.1. Clasificarea motoarelor cu ardere interna din punctul de vedere al obținerii lucrului mecanic
    1.2.Clasificarea motoarelor cu ardere interna după natura combustibilului; 1.3.Clasificarea motoarelor cu ardere interna după numărul de curse simple efectuate de piston într-un ciclu ( sau numărul de timpi); 1.4.Clasificarea motoarelor cu ardere interna după felul aprinderii amestecului carburant
    2.1. Ciclul de functionare al motorului Otto; 2.2. Constructia si functionarea motorului Otto;
    3.1. Ciclul de functionare al motorului Diesel; 3.2. Constructia si functionarea motorului Diesel;

    Se modifica astfel si obiectivele....(putin)


    2.
    Am lucrat si la suportul teoretic(continuturi) si la planse, o sa le prezint vineri la seminar.

    RăspundețiȘtergere
  6. De acord, voi face modificarile pentru ca, intr-adevar trebuie predate notiuni mai generale la clasa a XI-a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt deacord cu Damian.Timpul este mult prea scurt si lectia este pentru clasa a IX a. Nu poti trece de la o idee la alta fără a compara cele 2 motoare şi fără a te face inţeles clar de diferenţa dintre ele.

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hai totusi sa scoatem motorul Otto. Timpul este intr-adevar prea scurt. Sa ramana doar motorul Diesel.

    RăspundețiȘtergere