- Disciplina: ORGANE DE MAŞINI ŞI MECANISME
- Clasa: a XI-a
- Unitatea de învăţare: PROCESE NEREVERSIBILE
- Titlul lecţiei: Motoare cu ardere interna
- Scopul lecţiei: însuşirea cunoştinţelor referitoare
la functionare motoarelor
- Tipul lecţiei: lecţie mixtă
- Locul desfăşurării: sala de clasă
- Durata lecţiei: 50 minute
-
Competenta specifică: cunoaşterea ciclurilor teoretice ale motoarelor
cu ardere interna
- Conţinutul activităţii de instruire:
Cod
|
Arii de conţinut
|
Subarii de conţinut
|
C1
|
1. Clasificarea motoarelor cu
ardere interna
|
1.1. Clasificarea motoarelor
cu ardere interna din punctul de vedere al obținerii lucrului mecanic
|
1.2. Clasificarea motoarelor
cu ardere interna după natura combustibilului;
|
||
1.3. Clasificarea motoarelor
cu ardere interna după numărul de curse simple efectuate de piston într-un
ciclu ( sau numărul de timpi);
|
||
1.4. Clasificarea motoarelor
cu ardere interna după felul aprinderii amestecului carburant
|
||
C2
|
2. Ciclul de functionare al motorului Diesel
|
2.1 Constructia si
functionarea motorului Diesel
|
- Obiective operaţionale
Cod
|
Comportamentul
|
Condiţiile de probare a comportamentului
|
Criteriul de reuşită
|
O1
|
Elevii să identifice tipurile de
motoare cu ardere interna.
|
Au la dispoziţie notitele.
|
Identificarea a cel puţin unul
dintre tipurile de motoare functie de clasificare.
|
O2
|
Elevii să identifice ciclul de
functionare al motorului Diesel
|
Au la dispozitie plansele
|
Identificarea a cel putin o
trasatura constructiva si functionala
|
- Diagrama obiective-conţinut:
Obiective
|
Conţinut
|
Succesiunea conţinutului
|
O1
|
C1
|
1.1.→1.2.→1.3.→1.4
|
O2
|
C2
|
2.1.
|
- Metode şi procedee de instruire: conversaţia, explicaţia, expunerea.
- Mijloace de învăţământ (complexul multimedia):
Cod
|
Denumirea resursei materiale
|
F1
|
F-1: fişă de lucru
pentru verificarea cunoştinţelor anterioare
|
P1
|
Planşă
|
P2
|
Planşă
|
Dragilor,
RăspundețiȘtergereVa rog sa specificati componenta echipei voastre aici, pe blog, si sa incepeti sa lucrati.
Pana in data de 10 mai trebuie sa aveti finalizata tema.
Vreau sa vad ca incepeti dezbaterile si fiecare dintre voi isi semneaza fiecare postare.
Va punctez atat pentru cooperare in grup cat si pentru implicare individuala.
La treaba!
scuze Damian ca nu am facut nimic,dar o sa ma revansez, promit, abia astazi m-am uitat pe indrumar, vad ca u ai pus deja datele generale.
RăspundețiȘtergereDraga Liliana,mai repede cu actiunea! Valabil si pentru colegii tai.
RăspundețiȘtergereIn data de 27.04. 2012 si 4.05. 2012 avem ultimele seminarii. Va rog sa veniti ca sa discutam o serie de aspecte.
Cine are de facut continutul? Trebuie sa stiu ce predau ca sa fac testul... O sa fac fisa si testul pe un continut ales de mine ! Propun pentru continutul lectiei anterioare: "Motoare cu ardere externa"( trebuie sa fac fisa pentru verificarea cunostintelor anterioare).
RăspundețiȘtergereDe acord, tema lectiei anterioare propusa de tine se potriveste foarte bine.
Ștergere1.
RăspundețiȘtergereEu cred ca trebuie facute niste modificari la ariile si subariile de continut, astfel:
Arii de continut:
1. Clasificarea motoarelor cu ardere interna ;
2. Motorul Otto;
3. Motorul Diesel
Subarii de continut:
1.1. Clasificarea motoarelor cu ardere interna din punctul de vedere al obținerii lucrului mecanic
1.2.Clasificarea motoarelor cu ardere interna după natura combustibilului; 1.3.Clasificarea motoarelor cu ardere interna după numărul de curse simple efectuate de piston într-un ciclu ( sau numărul de timpi); 1.4.Clasificarea motoarelor cu ardere interna după felul aprinderii amestecului carburant
2.1. Ciclul de functionare al motorului Otto; 2.2. Constructia si functionarea motorului Otto;
3.1. Ciclul de functionare al motorului Diesel; 3.2. Constructia si functionarea motorului Diesel;
Se modifica astfel si obiectivele....(putin)
2.
Am lucrat si la suportul teoretic(continuturi) si la planse, o sa le prezint vineri la seminar.
De acord, voi face modificarile pentru ca, intr-adevar trebuie predate notiuni mai generale la clasa a XI-a.
RăspundețiȘtergereSunt deacord cu Damian.Timpul este mult prea scurt si lectia este pentru clasa a IX a. Nu poti trece de la o idee la alta fără a compara cele 2 motoare şi fără a te face inţeles clar de diferenţa dintre ele.
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereHai totusi sa scoatem motorul Otto. Timpul este intr-adevar prea scurt. Sa ramana doar motorul Diesel.
RăspundețiȘtergere